lördag 15 november 2008

Teena och jag (Del 1)

I söndags var jag och min kusin Teena på Liseberg tillsammans med våra respektive föräldrar. Vi sprang ju omkring själva och åkte och spelade och hade det allmänt gôrskôj. Det är inte ofta vi träffas för hon bor på Gotland och jag här i Göteborg men på somrarna åker dom hit och bor hos oss en vecka.

Veckorna innan dom kommer brukar jag längta efter Teena. Hon är banne mej en av mina bästa tjejkompisar och har varit det sen vi var små och bodde i Göteborg nästan hus i hus. När hon gråter om sina hjärtesorger brukar jag säga att killar är svin och när mina tjejer sviker så kallar hon dom för billiga slampor – precis det som man behöver höra. Många tårar har fällts tillsammans liksom många skratt för den delen också.

Och ja, för den som undrar, vi lekte doktor när vi var små. Vi pillade och vi undersökte varandra tills vi tjöt av skratt när det kittlades som mest. När vi upptäckte tjejbaciller och pojkbaciller så slutade vi med det men vi har alltid varit kompisar.

Hon är en ganska ståtlig tjej, något längre än jag, inte tjock men inte smal heller. Har ett långt rakt blont hår som risar sej i spetsarna. Ögonen är blåa och djupa. Hennes läppar ganska tjocka och har alltid ett leende i mungipan. Och så har hon den där gotländska dialekten hon lagt sej till med sen hennes familj flyttade dit. Hon är inte särskilt modemedveten utan har alltid jeans och bylsig tröja på sej. Hon går alltid barfota inomhus. Sexig? Jag vet inte, jag har aldrig tänkt på henne på det sättet, snarare som den kompis hon är och inte tänder man på sin bästa kompis?

Men sen tidigaste tonåren bor vi alltså ifrån varandra. Trots att vi mailar och ringer så vill vi träffas mer än som är praktiskt. Varje sommar har vi chansen. Ibland har jag en tjej som blir svartsjuk, ibland har hon en kille som blir sotis. Lite löjligt eftersom vi är kusiner och bästa vänner bara.

Okej, nu var vi på Liseberg iallafall och åkte Balder och Kållerado och Flume Ride och Lisebergståget och allt annat man kan. Vi var som små barn. Och så roligt kan man bara ha med henne. Vi åt glass och hon sölade ner sej i ansiktet så jag torkade av henne, hon såg för rolig ut. Hon vann en nallebjörn och jag vann en godispåse så hon fick smaka mitt godis och jag fick kela med hennes björn. Solen lyste och allt var bara skönt.

Nåt som fick oss att kikna av skratt var ett spratt som en tjej gjorde på FlumeRide. Precis som hon åkte förbi kameran så drog hon upp sin tröja och visade sina bröst. När vi letade efter bilderna dom tagit av oss fick vi se bilderna på den barbröstade bruden och vi började skratta. Teena sa att så skulle hon också vilja göra!

På kvällen så fick jag och Teena ha huset för oss själva medan ’di vuxna’ gick på restaurang och hade sitt. Vi hade hyrt några filmer, Star Trek och en fjantig rysare och en fånig kärleksfilm, och vi hade bullat upp med pop-corn och diverse drycker. Varken hon eller jag kan titta på en film utan att kommentera och snacka och skratta. Vi backar gärna filmen för att se en scen på nytt, sådana är vi. Det kan alltså ta en lång stund att se en film för oss och det är just så vi vill ha det.

Vid en scen fick vi se ett par nakna bröst av hjältinnan och vi tänkte genast på tjejen på Liseberg som lyfte på sin tröja och släppte fram sina bröst. Jag stannade filmen och påminde henne om tjejen. Vi skrattade och jag frågade henne om hon skulle våga göra samma sak? Klart att jag vågar men jag vill inte så alla kan se, svarade hon. Haha, du vågar inte. Vågar jag väl visst det. Och så småretades vi. Tills jag sa Bevisa det då! Hon stannade till, var tyst en kort stund. Och frågade: Hur då? Ta av dej tröjan och visa mej dina bröst då, flög det ur mej och jag bet mej i tungan och tänkte att nu får jag väl på nyllet...

Vi hade kommit hem och bullat upp med popcorn och drycker. Eftersom det började skymma placerade vi värmeljus lite här och var och faktiskt hittade vi ett doftljus som doftade lavendel. Vi inventerade barskåpet och hittade en lovande likörflaska och vittjade den lite på innehållet. Aprikoslikör är inte det sämsta. Vår avsikt var inte att bli berusade men visst blev vi lite fnittriga av det. Kanske var det därför jag fällde kommentaren om att hon skulle dra upp tröjan och visa sina bröst. Ja, vadådå, hon sa ju att hon ville? Fast skillnaden mellan vilja och våga skulle visa sej nu.

Jag fick faktiskt en gång på nöten av henne så min rädsla var inte alls obefogad. Vi var ute och badade och jag fällde en kommentar, om vad minns jag inte längre, det var säkert inget viktigt, men jag minns hennes respons. Det gnistrade till i ögonen på henne och hon slängde ut ena näven som precis träffade mej på nosen. Inte hårt men ändå så att det kändes. Jisses, vad jag blev överraskad. Inte trodde jag att hon skulle reagera så. Så jag tog tag i hennes händer och armar för att skydda mej och det slutade med en brottningsmatch i den lösa sanden. Hon är stark och hon var på väg att vinna fajten. Så när hon satt ovanpå mej och höll tag i mina armar ovanför mitt huvud med sin tyngd och krävde Erkänner du? Erkänner du att du har fel? så erkände jag faktiskt trots att jag inte tyckte det var särskilt viktigt. Då rullade hon av mej och släppte mej och var tyst minst i fem minuter. Sen sa hon bara Äsch, nu hoppar vi i igen! och sprang iväg nedåt vattnet så sanden yrde och allt var över. Visst, när ögonen börjar gnistra så gäller det att huka sej.

Men började ögonen gnistra nu? Nja, inte direkt men en viss glimt tändes i hennes ögon. Med ett litet snett leende i mungipan som sa nånting i stil med Det vågar jag väl visst det! började hon dra upp tröjan över huvudet med korslagda armar som bara tjejer kan och framför mej hade jag min kusin Teena utan tröja. Fast med BH. Men du har ju BHn på dej! försökte jag lamt för att provocera fram en reaktion. Skulle hon våga? Jodå, hon knäppte upp sitt BH-band och lät BHn falla med korslagda armar framför sina ännu dolda bröst. Hon såg på mej var jag höll blicken och fnittrade lite i triumf medan hon lutade sej bakåt i soffan och sträckte upp armarna och placerade dom bakom sin nacke. Vasadunudå? frågade hon mej men min hjärna hade precis blivit gelé.

Hennes bröst var rundare än jag trodde, mycket välformande. När hon rörde sej så böljade brösten lite granna. Hon hade en utpräglad vårtgård med en uppnosig vårta mitt i. Inte alltför

framträdande, men precis en sån som man vill känna mellan tummen och pekfingret. Eller läpparna med för den delen. Eftersom hon hade armarna under huvudet så låg brösten brett isär. Det antydde att om hon klädde sej rätt skulle hon kunna forma en klyfta mellan som skulle få vilken kille som helst att fastna med blicken. Precis som min. Hon såg inte kåt ut, hon såg mer full i katten ut precis som om hon tänkte Nu, Fabbe, nu har jag makt över dej! och det syntes i hennes ansikte att hon njöt av mina blickar.

Min blick var fastnitad på hennes bröst som om jag fick se dom för sista gången i livet och det kändes som om hon kunde läsa mina tankar. För precis när hon sa Nej, Fabian, inga händer! så upptäckte jag att mina händer var på väg fram för att få sej var sin grabbnäve bröst. Inte röra! Och hon korsade sina armar framför sina bröst och dolde det jag nyss beundrade Jag satt där som ett fån och kände mej generad. Inga händer, sa jag! Var det nu jag skulle få bannor för att jag blev kåt på sin kusin?

Nu är det min tur! sa hon. Va? Vadå, din tur? Ja, jag vill också se! Nu fattade jag noll. Jag har ju inga bröst att visa, vad ville hon se? Haha, du vågar inte! Jag vågade ju visa men det vågar inte du! Försökte hon reta mej och skrattade så brösten gungade. Vadå visa? försökte jag menlöst. Men hon visste precis vad hon ville. Hon utmanade mej. Hon trodde inte jag vågade dra av mej mina kläder och visa. Visa? Jo, du tror rätt, hon trodde inte jag vågade visa snoppen. Men där fick hon tji. Men det skulle banne mej göras på rätt sätt.

Jag har alltid varit en komiker. Speciellt när jag var generad så ville jag spela clown. Jag var en pajas redan i grundskolan och spelade gärna teater. En förkärlek till det oförutsedda hade jag så vid juletid och jesusspelet, med krubba och vise män och allt, så hade jag alltid ett hyss i bakfickan. En gång lyckades jag sätta en lapp på Josefs rygg där det stod ”Jag är en åsna” utan att han märkte det. När publiken såg det så var det nästan så man fick avbryta föreställningen för publiken skrattade så. Det var ju inte meningen att nån skulle skratta alls vid den här typen av teater men det gjorde man ju ändå. Det årets jesusspel var berömt många år och jag fick lova att hålla mej i skinnet i fortsättningen.

Okej, nu kände jag mej alltså generad och generad var vad jag var nu och jag ville dölja det så gott jag kunde. Jag ville ju inte förlora ansiktet. Hon vågade så då måste ju jag också våga. Äsch, man hade väl varit med om värre saker - knappast. Så jag satte på en skiva, Sade var det, och softade till ljudet, släckte allt överflödigt ljud och sen började jag min strip. Som var avsedd att bli komisk men kanske inte lika komisk som den faktiskt blev.

Jaha, så blev man utmanad då. Hon hade ju faktiskt visat mej sina bröst och därmed måste jag visa min snopp, inget mer med det. Sades goa låt ’The Sweetest Taboo’ smekte sej ut ur högtalaren och fyllde rummet med stämning. Lavendeldoften smekte min näsa och de levande ljusen gnistrade som lysmaskar. Dock var det inte så mörkt i rummet att hon inte såg mej. Och det var här jag gjorde mitt stunt. Jag drog av mej min T-shirt sakta och långsamt och svingade den över mitt huvud som Marilyn Monroe gjorde - do do be do – och släppte den bakom mej på golvet. Jag drog av mej min livrem och snärtade den mot handflatan, frrruktansvärt kinky. Och jag öppnade gylfen, bit för bit i takt med musiken tills gylfen var neddragen. Med höftknyck lät jag den glida ner och hamnade kring anklarna.

Hennes blick var som klistrad på mej. Här stod jag och visade mej inpå bara skinnet och hon följde varje rörelse jag gjorde. Hennes bröstkorg hävdes i förväntan och hennes bröst rörde sej i takt med hennes andetag. Speciellt var hon nyfiken på vad som putade. Och som det putade sen. Alla som har sett ett cirkustält vet vad jag pratar om. Teena visste vad jag menar. Det stod ut, kort och gott! Men fortfarande i mina kallingar. Jag förbannade mej att jag hade dom där trånga som jag aldrig riktigt får plats i. Alla killar vet att det som tjejer tror killar gör när handen går till skrevet är att klia sej - så är inte fallet, iallafall inte för mej. Däremot att lägga snoppen tillrätta när den får för sej att ställa sej i givakt så fort man får en viss tanke i huvet. Nu hade jag inte lagt den tillrätta så följaktligen stod den rätt ut så långt som tyget tillät. Det såg ut som i en serieteckning. Men hon lät sej inte generas - hon tittade hungrigt på min ståndaktige stångkorv.

Det var nu jag gjorde mitt misstag. Om jag det står skrivet i den stora pinsamhetsboken som sankte Per har, som man får det pinsammaste uppläst för sej ur så är det detta tillfälle. Jag planerade att göra en piruett, samtidigt som jag lyfte ena benet och drog av mej kallingarna i ett enda drag så att jag var naken som själve Adam när varvet var fullbordat med min stolthet i luften. Jag sa ju att jag gillar att spela pajas när jag känner mej generad. Tror ni det fungerade? Skulle nån mer än jag ha glömt att byxorna var vid ankeln och därför hindra min kallingstunt? Okej, det är ju faktiskt förlåtligt för allt mitt blod hade lämnat mitt stora huvud och samlat sej i mitt lilla huvud, det som inte tänker så bra. Men vad hände då?

Jo, jag påbörjade min piruett och jag drog ner kallingarna under rörelsen och trasslade fullständigt in mej i byxor och kallingar. Jag dråsade i golvet efter att ha dragit ner en duk från bordet och allt låg på golvet – jag, duk, glas, kläder och allt. Min kusin Teena skrek till, jag vet inte av fasa eller av skratt men ett skri ekade i rummet och hon flög fram till undsättning. Det var visst av skratt, märkte jag. Där låg jag i en hög och försökte befria mej från de paltor jag hade kvar så jag kunde resa mej med hedern i behåll. Hon hjälpte mej upp på fötterna och såg till att jag inte skadat mej. Jo, det skulle väl vara min stolthet då, antar jag. Piiinsamt, tyckte jag, men det tyckte inte hon för hon beordrade mej att stå kvar. Hon stod på knä framför mej och tittade in vad jag hade.

Hade och hade, förresten. Det jag hade strax innan hade krympt ihop till ett litet sladdrigt korvaskinn. Men hon tittade på det och gissa vad, det började växa igen. Hon hade sina ögon fästad mot mitt snabbt växande påle, hon släppte det inte med blicken. För varje pulsslag jag hade så växte det en bit till och till slut stod den igen och sträckte sej fram mot henne. Tre decimeter skilde hennes ansikte och min kuk. Tre ynka decimetrar och hon bara betraktade den.

Nu är min stolte riddare sådan att den inte utan vidare visar sitt huvud. Förhuden drar sej liksom inte tillbaka själv utan döljer ollonet tills man drar tillbaka förhuden själv. Sån är den, den bara är sån. Och precis som hon sträckte fram handen för att ta tag i den för att se resten så hoppade min andra pinsamma groda fram som en sorts ge-tillbaka replik, den som hon själv hade använt mot mej när jag sträckte mej efter hennes bröst. ”Inte röra, inga händer” och jag bet mej i tungan. Faaan! Det var ju precis det jag ville hon skulle göra och jag skrek mentalt ”Jo, rör den, ta tag i den, gör det!” men hon kunde inte läsa mina tankar. Hon bara tittade mej upp i mina ögon och frågade med blicken Verkligen? och sen tittade hon på den igen.

En tidigare tjej hade sagt att jag har en väldigt vacker kuk. Jag vet inte om det är sant men den står vackert och är vackert ådrig på skaftet. Ollonet är blankt blårött med utspänt skinn. Men det kanske hon sa till alla killar, vad vet jag. Teena hade ännu inte sett mitt ollon så jag drog själv tillbaka förhuden, sakta sakta, och exponerade ollonet framför hennes ögon. Enögingen tittade tillbaka på henne och svajade käckt. Hon betraktade den noggrant och hon kom närmare med huvudet. Jag riktigt kände hennes blickar bränna men jag stod ståndaktigt kvar. Eller skulle jag sagt fåraktigt? Hennes andedräkt kändes het mot huden. Hon var bara centimetrar från min ståndare och hade hon bara sträckt ut sin tunga hade hon fått smaka den också. Det gjorde hon emellertid inte. Hon retades! Hon bara retades...

Den lilla otäckingen till kusin retades med mej! Hon faktiskt retades med mej! Jag kände hur det kittlades från kukroten och om jag inte gjorde nåt så skulle det gå för mej rätt över hennes ansikte. Så jag gjorde nåt.

Nu var det min tur igen! Jag knuffade henne baklänges så hon hamnade tillbaka i soffan och jag beordrade henne att ta av sej sitt resten. Nu ville jag se allt! Precis allt. Och jag ville reta henne precis som hon hade retats med mej. Så där låg hon med ett förvånat uttryck i ansiktet och så fattade hon vad jag ville. Hon knäppte upp sina jeans och drog ner gylfen. Hon drog upp sina ben och rullade av alltihop i en enda långsam rörelse. Byxorna och trosorna drogs av med större finess än mina mina misslyckade försök strax innan. Men hon höll fortfarande benen ihop så jag såg inget. Jag såg inget! Men hon visste hur hon skulle göra för att hetsa upp mej.

Hon förde benen isär och för varje kvadratmillimeter förbjuden hud jag såg som jag inte sett innan drag jag in luft i mina lungor. blicken var fastetsad på hennes underliv. Jag började ana springan och där kom den fram. Hennes könshår var lika blont som hennes hår på huvudet, bara mer krulligt, fakstiskt nästan småkrulligt. Det verkade ansat runt springan, en en-millimetersstub fanns kvar, men trekanten var orörd. Hon särade på benen än mer och hennes springa delades upp som om det var en dragkedja och ett ögonblick senare såg jag det skära. Jag närmade mej för att se på nära håll och där hade jag den - hennes fitta på en decimeters avstånd. Och hon lät mej betrakta hennes heliga och jag söp in varenda detalj av hennes uppspärrade sköte.

Hon var min kusin, Teena, och jag mindes hur vi gjort som femåringar på sommarstället i trädkojan när vi lekte doktor. Vi var ju inte blyga så som man lärt sej att man ska vara när man växer upp. Så vi klättrade upp i kojan och drog av oss kläderna och vi fnissade. Jag hade en liten snopp och det hade inte hon. Varför har inte alla snoppar? funderade jag. Och hon funderade på samma sätt, vad har man en snopp till, man kan ju kissa lika lätt utan. Som vuxen vet jag ju naturligtvis att kissandet var bara en användbarhet med snopp, det goa var nåt annat. Och flickor har ju också snoppar, bara så många fler, närhelst dom vill ha en så får dom en. Så femårsTeena fingrade på min femårssnopp och den växte till som vid vuxen ålder, bara inte lika mycket. Och hennes femårsmutta var lika kittlig som en vuxen mutta är, bara mindre hårig och kittlig på ett annorlunda vis. Jodå, vi hade nog fingrat en hel del som femåringar tills vi tröttnade på det. Det var kittelsensationen som jag minns, vi kittlade varandra så vi skrek av skratt. Och dom vuxna förstod ingenting och lät oss hållas.

Nu är hon äldre, min bästa tjejkompis och favoritkusin, och jag såg att hon att allt hon hade förr har hon också nu, kanske att hennes klitoris var lite mer utvecklad, eller så var det för att hon var kåt. En litet lillfinger stod fram, skärt som en grisnos men ändå åt det lila hållet. Hennes blygdläppar stod åt var sitt håll och däremellan fanns grottan, hålet, slidan, vaginan, kärlekstunneln. Min näsa registrerade en tung doft jag böjde mej framåt för att ännu mer uppleva doften av hennes sköte, nästan hur det ångade fram luktförnimmelser som letade sej förbi lavendeln mot min näsa och fann den. Hennes hinnor glänste av fukt och jag såg att hon var kåt. Riktigt rejält kåt. Hon grymtade till och jag lyfte blicken förbi hennes skälvande bröst, som masserades av hennes egna händer, mot hennes ansikte som gav mej en sträng blick Sätt igång nu då, sätt igång! Men nu var det jag som retades. Hennes bröstvårtor rullades mellan hennes fingrar och jag såg att dom var så styva som vårtor kan bli och hon andades tungt. Hon såg nog lite irriterad ut att jag inte vidrörde henne.

Nej, jag hade inte vidrört henne så ännu hade vi ju inte gjort nåt omoraliskt, min kusin och jag, vi hade bara betraktat och studerat varandra, eller hur? Vi gjorde inget mer fel nu än vi gjorde när vi var fem? Så varför känna skuld?

Så jag lät min blick återgå till sitt tidigare favoritaktivitet. Att jämföra det jag hade framför mej med de planscher vi fick se i skolan, då när vi generade tittade och blev förklarade av en än mer generad biologifröken. Egentligen villa alla fråga Men hur knullar man? Men ingen vågade fråga och därför fick vi aldrig de svaren vi egentligen ville ha men fick desto mer information om gonorée och ägglossning än vad vi behövde. Så alla drömde om att ta reda på det på egen hand med någon som lika ivrigt ville veta. Vilket vi också omsider gjorde fast med mer eller mindre gott resultat.

Det är inte ofta man har en fitta på så nära håll. Oftare blir tjejen så generad av att bli betraktad så intimt att hon blir mer avtänd än tänd. Så jag tog chansen att betrakta. Försiktigt formade jag läpparna till en strut och blåste luft på henne. Försiktigt som en andning bara för att se responsen. Responsen blev först en kvidande och en skälvning. Sedan blev responsen något mer våldsam.

1 kommentar:

V.H.S sa...

Riktigt, riktigt väl skrivit!
Underbart upphetsande!